Sabtu, November 29, 2008

Jubli Emas Askar Wataniah

Bermula 15 hingga 23 November lalu saya berada di Pusasda Port Dickson untuk meraikan Hari Ulang Tahun Askar Wataniah ke 50 atau signifikan jika disebut sebagai Jubli Emas Askar Wataniah. Rejimen 515 AW Kl menghantar 43 anggota untuk menyertai perbarisan Hari Ulang Tahun Askar Wataniah ke 50 di PUSASDA, Port Dickson. Yg lelaki seramai 25 org, majoriti dari Institut Perguruan Teknik Kuala Lumpur kecuali seorang dari UIA dan semua anggota wanita seramai 15 org dari UIA. Anggota LLP yg bersama saya mewakili Rejimen 515 AWKL ialah 41 org termasuk RSM, Cik Azhar. Pegawai hanya saya dan Kapt Nasran @ Hasran. Lt M Hafiza, membantu sebagai pegawai tadbir.

Saya berasa cukup bertuah dan beruntung kerana berpeluang menyertai Jubli Emas Askar Wataniah. Semua pegawai dan anggota yg menyertainya juga bertuah kerana terpilih.Sebanyak 12 Rejimen Askar Wataniah seluruh Malaysia kecuali Sabah dan Sarawak menyertai kawad HUT kali ni. Dalam ramai-ramai pegawai pula saya adalah yg paling junior, yakni YO yg baru tauliah. Jubli Emas hanya sekali. Peluang ini pula tentulah peluang keemasan.

Kawad HUT AW mendapat pujian Timbalan Panglima Tentera Darat, katanya lebih bagus dari kawad Jubli Intan TD yg lepas. Teruja bagi yg mendengarnya terutama bagi kami askar wataniah yg sering dianggap tidak mampukawad sebagus askar tetap.

Selama seminggu berada di Port Dickson, tidak terasa rasanya... masa bagaikan terlalu pantas berlalu... terkenang-kenang saat-saat manis bersama kawan-kawan dari unit lain, terutama Rej 506 AW - Mej Awang, Kapt Hassan, Lt Bee dan Lt M Azman, Rej 504 AW - Mej Azmi, Lt M Sanie dan Lt M Rohani, juga dari unit-unit lain yg tak mampu saya sebutkan di sini...

Jubli Emas hanya sekali.. alhamdulillah... saya salah seorang yang bertuah menyertainya...

Di bawah adalah antara gambar-gambar kenangan lain semasa di Port Dickson---

anak-anak buah dr IPTKL

juga dengan anak buah IPTKL

suasana petang sebelum majlis tahlil-padang kawat utama PUSASDA

anak buah dr UIA

bergambar depan Annex-penginapan pegawai HUT AW

bwh pokok dpn Annex


bersamaMejar Azmi; pegawai saya di Rej 506 AW dulu, skrg OC di Rej 504 AW

Kapt Nasran dan saya bersama pegawai muda 515 yg datang menyaksikan perbarisan

bersama Lt M Sanie dan Lt M Rohani

Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki utk menyambut Jubli Intan Askar Wataniah 25 tahun lg.. insyaAllah.....




2 ulasan:

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain berkata...

assalamualaikum..
waaahh!! tuan ade post cite kat PD rit rupenye..
nape xletak gambo byk2? =p

Hasmora berkata...

salam, maaf le lambat balas, baru perasan daa.. wat pe letak gambo byk2.. wat nyemak je hehe

Myblogloglaq