Rabu, Mac 26, 2008

Kuucapkan: Aku Cinta PadaMu

Dedikasi kepada Kekasih Semua Mujahid Senja dan pencinta Baginda saw (adakah anda juga?)

Engkau kekasih Yang Maha Pencipta
tetapi kau paling merasa diri hamba
menghina diri di hadapanNya.

Engkau dicintai para sahabat
sehingga mereka sanggup berkorban
masa, keluarga, harta, jiwa dan nyawa
siapalah aku dibanding mereka
aku hanya ummat penuh dosa
seringkali lupa dan alpa
aku ini jua hanya hamba.

Ingin sekali mengoreksi diri
ingin sekali menitis airmata keinsafan
meski kelam zulumat hati ini
dikuasai nafsu amarah
yang kini semakin parah.

Hanya kumohon pada Allah
jadikan aku seperti Abu Bakar
seperti Umar yang gagah
seperti Ali yang berani
seperti Hamzah yang tidak gentar
seperti Bilal dan semua sahabat
yang mencintaimu murabbi
lebih dari nyawa mereka sendiri.

Dulu, kini dan selamanya
izinkan kuucapkan padamu kekasih Allah
Aku Cinta Padamu.

Hasbullah Mohamed Rahman al-Masnuri
Kolej Dayasari, Uni.Malaya
202315H Mac 2008 bersamaan 12 Rabi'ul Awwal

Tiada ulasan:

Myblogloglaq