Khamis, Oktober 07, 2010

Maher Zain dapat Persona

Tahniah kepada Sdr Maher Zain dapat sebuah Persona Elegance, warnanya Chifon Green tak silapnya ni. Saya punya warna hitam, nama warna 'Transquital Black'. Nak menyesal pun tak guna, paling tidak kalau rasa tak tahan sangat saya mungkin tukar warna 'Silver'. Kelemahan warna hitam ni maklumlah, kotor mudah nampak, bila cuaca panas ia memerangkap haba. Kena pulak 'leather seat' lagi berasap. Tapi kalau rajin jaga, basuh selalu, lap sokmo memang meengalahkan kereta lain, lawaaa...

Saya harap pada Maher Zain kalau naik kereta Persona ni janganlah komplen macam-macam, dah la percuma orang bagi.. hehe.. Maklumlah, seperti yang diramal kawan-kawan saya pada kereta kebanggaan Malaysia ni, mesti ada kekurangan meski boleh dikatakan ini adalah kereta terbaik proton, kawan saya bilang.

Kongsi pengalaman

Kalau ada bunyi tempat duduk tu, tengok-tengoklah besi tempat cangkuk tu, kena letak salotape sana. Pastu, kalau aircond bunyi, biar je lah.. pasang lagu ke ngaji ke kuat-kuat, hilanglah bunyi tu. Ada yang bagusnya tapi jangan melatah kalau berhenti dari perjalanan jauh, selepas cabut kunci pandai pusing kipas dalam enjin, jangan ingat bikin onar pulak, itu dia punya penyejuk bha ito..

Syukur

Apapun syukur pada Allah, kerana melimpahkan sekian banyak nikmat dan menghamparkan rahmatNya. Hanya sedikit ujian sahaja diberikan Allah, itupun ramai gagal menempuhinya. Alhamdulillah, thank you Allah.

Tiada ulasan:

Myblogloglaq