Ahad, Ogos 23, 2009

Sijil halal hotel


Apabila membaca berita dalam Utusan Online tentang sijil halal hotel di Malaysia, terpana saya sekejap. Sebelum itu saya sudah dengar dari radio IKIM FM, beberapa peratus saja. Memang mengejutkan. Gelap perut la makan kat hotel yang teramat was-was dapur depa.

Inilah yang menggusarkan saya kalau nak pergi hotel. Lebih baik makan kat warung tepi jalan. Kalau nak nampak mewah pun restoren yang ada nama sikit. Kalau di Pantai Dalam ni, Anis Putri Konar bagi saya paling oklah. Kena dengan selera Kelantan saya, meskipun kemungkinan makanan dimasak oleh mek-mek Indon amat besar.

Oleh yang demikian, perlulah alternatifnya. Apa alternatif yang mampu menghilangkan gusar anda yang mementingkan halalan toyyiba bukan hotel mewah dan berbintang-bintang semata? Bagi saya, usahawan Islam wajib menceburkan diri dalam bidang perghotelan. Dan sepuluh bintang dari empat belas bintang bendera Malaysia saya beri kepada Haji Ismail, bigboss HPA atas usahanya dalam mendirikan hotel HPA yang halal. Kenapa hanya 10? Nanti beliau berjaya buat satu Malaysia baru dapat 14! 10 pun dah banyak dah tu..hehe

Saudara-saudariku muslimin muslimat yang dirahmati Allah sekalian, carilah yang halal dalam apa jua urusan anda demi akhirat yang sejahtera.


Hotel HPA yang akan dibina di Kota Bharu, insyaAllah.. takbir!
(sumber gambar)

Tiada ulasan:

Myblogloglaq