Jumaat, Jun 10, 2011

Apa yang mujur...

saya tak masuk MPR?

peserta MPR 2011 (gambar dari blog MPR)

1. ketika saya menerima tawaran MPR umur saya sudah 26 tahun.. tak rasa macam remaja dah rasanya.. rasa malu la sebab mesti para peserta muda trang tang-tang dan mungkin karya lebih hebat dari saya.. wakaka

2. ketika itu juga saya sudah berjinak-jinak dengan PENA dan selalu juga bertandang ke DBP.. dua tiga orang je pun orang DBP yang kenal saya.. dan jemputan MPR rasanya takda kaitan dengan perkenalan saya dengan orang DBP yang kenal saya itu.. kerana jemputan itu dari Editor Majalah Tunas Cipta yang tidak pernah jumpa saya kecuali karya-karya saya saja.. kalau 2007-08 jemput mungkin saya pergi.. ini dah 2009.. haishh lebih umur rasa malu laaa

3. dan apa yang mujur lagi? kalau saya jadi alumni MPR, malu la saya kalau saya tidak aktif menulis seperti sekarang ni! adoi...

dan dengan rasa malu itu maka saya lebih rela tidak bergelar alumni MPR.. teringat kata2 sahabat Zarif Hasan - alah, aku pun bukan MPR..

2 ulasan:

NASSURY IBRAHIM berkata...

Tak masuk MPR boleh berjaya, masuk MPR lagi cepat berjaya.alat baru, kawe tambah nama ayah. nassuryibrahim.blogspot.com

Hasmora berkata...

sengoti.. :)

Myblogloglaq