Khamis, Ogos 13, 2009

Dia telah pergi.... tak kembali

Dua hari ini saya ralit melayan lagu-lagu Rabbani. Entah mengapa. Lagu terakhir pagi tadi. Lagu duet dengan Amy Search, Mentari Merah di Ufuk Timur.

Sedang saya asyik duduk di gerai lesen di Feskum, Khalil datang memberitakan pemergian Ustaz Asri Ibrahim. Al-Fatihah untuk arwah.

Sungguh... kali ini beliau telah pergi tak kembali.

Saya ingat lagi dulu, Ustaz Asri sebelum menubuhkan Rabbani dalam Nadamurni bersama Hijjaz sekarang, bernaung di bawah OVA Production, syarikat Arqam dulu. Termasuklah juga The Zikr sebelum menjadi Raihan. Saya membesar dengan lagu-lagu nasyid mereka. Menyebabkan saya juga menjadi penasyid semasa remaja, dan masih suka melagukan nasyid sampai sekarang.

Semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan hamba-Nya yang soleh di sana nanti.

Sehingga berjumpa di sana.. insyaAllah...



Tiada ulasan:

Myblogloglaq