Jumaat, Oktober 31, 2008

Syawal nan berlalu

Syawal telah berlalu. Meninggalkan kenangan dan pengalaman, pada memori yang semakin usang. Belum pasti apakah kan ketemu lagi syawal kan datang. Ramadhan, lagi jauh meninggalkan. Tarbiyah ramadhan belum lagi benar-benar terkesan. Ruginya.

I’dil fitri lalu, ramai sahabatku mendirikan istana bahagia mereka. Ustaz Sin, Mat Napi, Awang, Beah malah mungkin ada beberapa org yg tdk sampai ke pengetahuan....

Aku? Entah bila. Moga-moga ada rezeki. insyaAllah. (^^)



Muhsin Sulaiman @ ustaz Sin, menikahi seorang gadis yang dipinangnya beberapa bulan nan lalu, Nor Azimah. Tidak ramai dalam kalangan sahabat dan kenalan yang tahu tentang perkahwinan ini. Surprise katanya. Hanya majlis akad sahaja. Walimahnya raya haji nanti. Awalnya dia bagitau dulu pada saya bulan Mac 2009. Tapi diawalkan. Moleklah. Perkara baik tidak elok ditangguh-tangguh.
Ustaz Sin & permaisurinya; Nor Azimah


Mohd Nafi Abdullah @ mat Napi, kawan karib dan kawan sepermainan sejak kecil, mengahwini gadis pilihannya yang dikenali sejak beberapa tahun lalu. Lupa pula namanya apa. Napi selalu juga ke UUM melawat. Satu usaha yg berbaloi. Tahniah sahabat.

di rumah pengantin perempuan di Kg. Pulau, Kubang Kerian.


Rabi’atul Adawiyah @ be’ah dinikahi oleh seorang bakal guru matematik, Raja Abdullah yg kini menuntut di sebuah Institut perguruan di Pulau Pinang. Lewat berkunjung ke rumahnya. Bahkan tergesa-gesa dari majlis mat napi di rumah orang perempuannya. Ada kenangan lucu dgn Beah. Pernah dlm kelas awal semester ni masa dia tersengguk-sengguk, saya kacau. Saya miskol telpon dia. Kebetulan telpon tu dekat ngan dia dan dia vibrate pulak. Sempat berbalas sms jugak. Dia kata saya jahat sbb kacau. Saya menduga, dgn sms ‘mimpi jmpa cik abang ke? bergurau. Dia jawab ‘rindu kat suami yg jauh..’ rupanya gurauannya bukan kosong. Ada isi yg tak terduga. Saya punya firasat tak meleset. Ya, ada benar firasat saya tentang Be’ah. Sudah saya ceritakan firasat itu pd beberapa teman rapat... kalau mereka teringat, tentu mereka kan datang bertanya tentang orang yg mereka minat nak tackle... dahlah.. jenuh aku tolong, korang bukan serius pun... (ayat ini sengaja dibelitbelitkan)

saya, Malik dan Seypul bersama pengantin baru, Be'ah & Raja Abdullah


Fadhli Deraman @ Awang, seorang tentera dlm unit PARA; mengahwini gadis Bachok, yang menurut Ismail @ Mael adalah satu batch dgnku semasa di Al-Amir Indra Petra dulu. Tapi melihat namanya di Kad Undangan tdk dapat membayangkan siapa orangnya. Tapi kata Mael, kalau saya tengok orangnya, mungkin saya kenal. Bini Awang pastilah kenal saya, sebab saya dulu masa sekolah jadi ketua pengawas. Yang susah jadi ketua pengawas ni tentulah jadi orang glemer, pastu org tegur kita mcmlah kita ni kenal dia. Susahnyer bila ramai yg kenal kan? Lagi susah saya ni susah nak ingat nama org. Nak kenal org pun susah lagikan ingat nama. Terutama perempuan, huuu lagi susah. Meskipun saya ni bukan tergolong dlm golongan ‘Siqah’ namun saya bukan jenis suka berkenalan dgn perempuan, terutama zaman sekolah. Masuk U ni lain la sikit. Hehe..

Sang PARA kedai baru sdg buat persiapan kendurinya. Jrg jumpa org mcm ni. Askar key...



Syawal telah berlalu. Semasa anda membaca blog inipun mungkin sudah berapa Zulkaedah sudaa... tak lama lagi musim haji. Bermula semalam jemaah haji sudah mula pergi. YDPA merasmikan.

Alhamdulillah haji tahun ni Mak saya ada kat rumah dia di Kelantan. Tahun lepas dia pergi Rumah Allah di Mekah. Menunaikan rukun Islam kelima. Ya, haji. Entah bila kan sampai giliran hamba. insyaAllah, semoga dikurnia rezeki dan kudrat mengerjakan haji nanti.

Ada lagi catatan yang tertangguh. Dekat exam byk idea pulak nak menulis. Ish.. dugaan betul...

Justify Full


Tiada ulasan:

Myblogloglaq