Ahad, November 02, 2008

RM 1 jumpa RM 50



















Ketika saya biarkan YM saya dalam talian, seorang sahabat sy yg sdg menyempurnakan pengajiannya di Mesir meninggalkan sebuah mesej. Elok untuk kita fikir bersama dan renung sejenak. Mana tau ada berkenaan ngan kita... Cerita ttg pertemuan dua nilai mataduit Malaysia...

Alkisahnya...


Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit ;

Duit seringgit bertanya:

"Oit, lama tak nampak, mana ko pergi?"

Lima puluh menjawab " Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,
Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF, M'sian Idol.. Wayang kdg2... tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?"


Duit singgit menjawab perlahan seraya menunduk,
"Hmm... biasa lah.. Balik-balik tempat yg sama…

'SURAU…., MASJID……., SURAU………"


************************************************

moral cerita: bak kata Nabil "Lu pikiiirrr laa sediri... (ntah tiba2 ada Nabil pula... mamat ni baru2 ni baru saya knal... lama sangat tak tgk TV... ih.. ih..)... saya rasa cerita di atas mudah difahami... jika tidak faham boleh ajukan tanya di bawah... krn kunci pengetahuan itu ialah dgn bertanya... sekian arakian...

1 ulasan:

Setelus Hati Zinnirah berkata...

erm..dalam sungguh citer nih..hehehhee...tp kalau bg RM1 sbyk 50 keping pun ok per..?ape agaknyer duit singgit tu nk ckp kt duit 5o ringgit tu ek..?
ekekekekkee...

Myblogloglaq