Isnin, Mei 30, 2011

yang penting nawaitu

- sesungguhnya setiap amalan mestilah dengan niat, kerana setiap perkara yg dilakukan dinilai berdasarkan niatnya. (Muhammad SAW)

apabila menguruskan peserta kadet polis untuk perkhemahan kedua saya di sekolah saya bertugas, sekali lagi saya terasa 'tergores hati' dgn beberapa perkara yg tidak perlu saya jelaskan di sini kerana bimbang ada yg lain bukan sekadar 'tergores hati'. meski blog ini tempat saya melepaskan rasa tapi bukan rasa tidak puas hati kpd orang yg bermain setiap hari dgn saya di tempat saya berjalan dan berlari..

kerana itu saya perbetuli niat, apa yg saya lakukan ini hanyalah kerana Allah, bukan kerana sesiapa. saya sudah terbiasa dgn masalah lebih kurang sama sejak terlibat dgn unit beruniform ini. sejak di sekolah menengah, masuk alam askar wataniah sehinggalah ke pasukan PALAPES semasa di UM.

masih banyak yg perlu kita perbaik demi keharmonian hidup di masa akan datang insyaAllah.. buat para pelajar, perbetulkan niat anda, apakah tujuan anda berkecimpung dlm ko-kurikulum, hendak cari glamor atau ambil kesempatan atau saja-saja masuk sbb boring di rumah saja-saja duduk.. bah, halatuju kamu sendiri tentukan!

Tiada ulasan:

Myblogloglaq