Rabu, Jun 08, 2011

Kerbaukah ter-Persona

kawe eksiden denge kuba, alhamdulillah kawe denge kuba sehat.. persona ja hok berat!

di sini sungguh 1Malaysia
lembu, kerbau, kambing dan kuda
semuanya boleh berada di atas jalanraya
kerana tuan mereka seperti akalnya tiada
tidak bertambat, melepaskan begitu sahaja

akhirnya giliran saya tiba jua
apabila seekor anak kerbau muda
yang sedang gila-gila remaja
terpesona dengan Persona saya
lalu menghadiahkan kalungan bunga
dari semak yang diambil dengan tanduknya
sambil membuat saya rugilah juga
kalau tidak seringgit beribu tu ada
benar saya tuntut insuran
tapi kena paham yang tersirat
insuran kan naik bila saya nak bayar nanti
itulah kerja manusia hari ini
tak dapat hidup kalau tak menipu

inilah yang orang politik kena buat
bikin peraturan baru di Kota Belud
nak tunggu ada orang mati langgar kerbau ke
kalau kerbau mati pun dah dikira rugi
kalau lembu, kuda mati pun juga rugi
tapi lebih baik dari orang yang mati
lebih baik dari tuan kereta yang rugi
ini tidak, tuan kerbau lembu tak pernah rugi
sebab pakat-pakat taknak mengaku

inilah ujianMu ya Allah
ku redha, kuterima...


inilah kerbau yg terbang tiba2 landing atas jalan, tiada apa2 sihat walafiat lagi dia

ada kalungan bunga yg tiada bunga.. terima kasih wahai kerbau

kereta saya kena kerbau, tapi kereta sebelah yg mengelak masuk gaung.. yg banyak kereta nun tengok yg masuk gaung la tu.. alhamdulillah semua selamat.. cuma cedera ringan

Tiada ulasan:

Myblogloglaq